NEWS | ČLÁNKY | DOWNLOAD | GUESTBOOK | TUTORIALS ObnovitZavřít
 
hl - ZONE Half-Life Half-Life 2 Half-Life 3
 
Episode One Episode Two Opposing Force Blue Shift Counter-Strike 1.6
 INFO
Přidat do oblíbených
Nastavit jako Homepage

ICQ: 272-515-771 
Aktualizace:

 SYSTÉM
 TLAČÍTKA
hl-ZONE Button 1
 
hl-ZONE Button 2
 SPOLUPRACUJEME

[ Příběh | Zpracování | Pojmy | Tvůrci | Systémové požadavky ]

Episode One je první ze tři slibovaných datadisků k Half-Life 2. Ty budou v konečně fázi tvořit ucelený produkt, ne nepodobný Half-Life 3. Na hru se čekalo úporné dva roky a i přes několik dlouhých odkladů a změnu jména (původní název byl Aftermath) se stala nejočekávanějším titulem léta. Nakonec 1. června 2006 byla vyslyšena všechna přání hráčů a hru jsme si mohli stáhnout přes Steam.

A jaká vlastně Episode One je? Co se v ní událo nového a jak to zasáhlo do celkového příběhu série Half-Life? Přežil Breen a Alyx? O tom budou následující řádky. Jen podotýkám, že ti co hru ještě nehráli, ať rychle tuto stránku opustí, jelikož se připraví o mnoho překvapení, které při hře zažijí. Ti z vás, kteří buď hru hráli, nebo přesto všechno chtějí proniknout do tajů Episode One, nechť čtou směle dál.

PŘÍBĚH Nahoru...
Episode One začíná přesně tam, kde Half-Life 2 končí. Pokud si ještě na to vzpomínáte a já věřím, že ano, je jasné, že Freeman porazil Wallace Breena při jeho pokusu opustit Zemi, čímž destabilizoval reaktor Citadely, který následně vybuchnul. Do dění vstoupil tajemný G-Man a Gordona opět ulož do stáze (pomaločasového skoku), jelikož splnil svůj úkol a prozatím nebude potřeba. Alyx bohužel takové štěstí nemá a je ponechána osudu (a tedy jisté smrti) na vrcholu Citadely.

Tím opravdu končí Half-Life 2. Takže jsme na začátku první epizody. Po uložení Freemana do stáze se na scéně objevuje zvláštní skupina fialových Vortigonautů, která rovněž dokáže cestovat časem i prostorem a zachraňuje Alyx. Následně vstupuje do neprostoru a půjčuje si i Freemana. To vše proti vůli G-Mana. Alyx je umístěna do bezpečné vzdálenosti na upatí Citadely s Dogem (mechanickým psem) a Gordon (tedy vy) jste poslán poblíž ní. Vzápětí vás pejsek vyhrabe ze sutin a podá vám Gravity Gun.

Co se tedy stalo po vaši krátkou chvíli ve stázi? Výbuchem reaktoru došlo k destabilizaci jádra Citadely a Combine ztratila možnost komunikovat se svojí domovskou planetou. A pochopitelně, že smrt Breena je pro jednotky Combine velikou ztrátou. Vzniká tedy nový plán, jehož cílem je poslání zprávy o stavu situace na mateřskou planetu a žádostí o poskytnutí masivní vojenské podpory. Toho lze docílit přetížením jádra a následným výbuchem Citadely a zničením zbytku City 17 a tedy i mnoha lidských a vortigonautských životů. A to se právě nelíbí Fialovým (rozumějte fialovým Vortigonautů), kteří zachraňují Freemana, aby zamezil, nebo alespoň oddálil kolaps jádra a výbuch Citadely do doby, kdy se Vortigonauté ukryjí v bezpečné vzdálenosti.

Freeman tento úkol přijímá a společně s Alyx se vydává do Citadely, kde po mnoha bojích s přeživšími i když trochu zmatenými jednotkami Combine stabilizuje jádro (sice jen na pár hodin). Toho také využívají představitelé Combine schovaní v Citadele, kteří obsazují únikové moduly (na začátku hry v červené hale) a těsně před výbuchem Citadely ji opouštějí (v samotném závěru, kdy odjíždíte z města vlakem jste svědky, jak ze Citadely vylétává množství záchranných modulů).

Po stabilizaci jádra mají tedy členové z Hnutí odporu, civilisté i Vortigonauté dostatek času k evakuaci a vy se jim snažíte pomoct. Setkáváte se s Barneyem Calhounem, který vymyslí plán jak evakuace nejrychleji dosáhnout a postupně se propracováváte k nádraží, kde po mnoha bojích nastoupíte na vlak a společně s Alyx City 17 opouštíte. Vzápětí dochází k přehřátí jádra a Citadela vybuchuje. Vidíte množství únikových modulů Combine, jak ji opouštějí. A blížící se tlaková vlna pohlcuje i váš vlak…

Co se tedy stalo? Citadela explodovala, City 17 je téměř celé zničené a ti co v něm zůstali jsou mrtví. Vám i Alyx se podařilo uniknout do lesů v odlehlých končinách okolo City 17. Pravděpodobně se budete snažit kontaktovat Dr. Kleinera a Eliho Vance, kteří mají v lesích malou provizorní základnu a laboratoř. To co se bude v příběhu odehrávat dál je však ve hvězdách a vše se dozvíme až v Episode Two.
PŘÍBĚH
SLOVNÍČEK POJMŮ Nahoru...
Gordon Freeman - Hlavní postava hry, hrdina ve službách G-Mana, který bojuje proti rase Combine

Wallace Breen - Administrátor Black Mesy, poté Správce Země dosazený rasou Combine; na konci Half-Life 2 byl zabit Freemanem při pokusu o útěk

Alyx Vance - Dcera někdejšího kolegy Freemana z Black Mesa; dobře se vyzná v City 17 a po celou hru je vám k dispozici

G-Man - Tajemná postava hry, která dokáže cestovat prostorem i časem, zaměstnavatel Freemana, jeho přesné úmysly dosud nejsou známy

Vortigonauté - Rasa z planety Xen, která byla také dříve pod nadvládou Combine, Freeman usměrněný G-Manem je nakonec vysvobodil, poté většina z nich přešla na Zemi, kde žijí s lidmi v míru

Combine - Totalitní vojenská rasa, která obsazuje planety, zotročí obyvatele a vytěží zdroje, Země je v pořadí druhá z dosud známých obsazených planet (podle všeho jich je daleko více)

City 17 - Hlavní město Combine na Zemi, je zde centrální Citadela, která je po výbuchu reaktoru před kolapsem
SLOVNÍČEK POJMŮ
ZPRACOVÁNÍ Nahoru...
Episode One pochopitelně jako Half-Life 2 šlape na motoru Source, který je sice již dva roky starý, přesto patří ke špičce mezi herními enginy. A to nejen díky neustálým aktualizacím, které jsou vydávány na Steamu. Přesto je hra zase o kousíček dál a to především díky famóznímu HDR (High Dynamic Range lighting), což je systém reálného chování světla a oka hráče.

Co se týká fyziky, ta zůstala zachována ve své dokonalosti a možná, že je o trochu posunuta opět dál. Ozvučení hry je také kvalitní a hudba je závislá na samotném ději. Co se však razantně změnilo je AI (umělá inteligence) hráčů. Ta oproti druhému dílu (HL2) zaznamenala značný pokrok a to především u Alyx. Aby taky ne, téměř po celou hru z ni nespustíte oči a tak si tvůrci dali opravdu záležet jak na jejím chování v různých situacích, tak mnoha nových pohybech a hlavně mimice obličeje. Když má Alyx radost tak má skutečně radost a když se jí chce brečet tak vám se bude chtít brečet s ní… Tohle je skutečně vynikající. A to pochopitelně není vše. Když jsem psal, že s ní strávíte téměř celou hru nestane se, aby se vám pletla do cesty, nebo aby nečině stála a občas po někom střelila. Ba naopak. Sama si vyhledává nepřátele nebo místa na kryti, ujímá se kulometů a kryje vás.

Design map je pochopitelně opět perfektní. A musím říct, že jsem od první animace z vrcholu Citadely až do té poslední, kdy jádro vybuchuje zůstal přikovaný k počítači. Projdete opět celou řadu pasáží od blízkého okolí Citadely po její vnitřek nebo samotné jádro (naprosto super) po podzemní tunely, garáže a staré haly až se dostanete na povrch a z něho do nemocnice a na závěr na zmiňované nádraží. Jediná slabší chvilka je těsně před koncem, kdy musíte zachránit několik členů Hnutí odporu. Ty vodíte přes malé prostranství do haly a tou pak ke kolejím. A jdete čtyřikrát tam a zase zpět a pokaždé se objeví několik vojáků. Celkem zdlouhavé, nudné místy hloupé.

Na závěr si ještě neopustím zmínit délku hry. Jak bylo mnohokrát uváděno, hrací doba se měla pohybovat mezi 4-6 hodinami a nutno poznamenat, že v tomto čísle se Valve rozhodně neseklo (na rozdíl od datum vydání). Hra je skutečně neuvěřitelně krátká a po jejím projití si ji budete muset zahrát ještě jednou. A to hlavně proto, že na konci je trailer z připravované Episode Two, který vám nedá spát…

ZPRACOVÁNÍ
TVŮRCI - VALVE SOFTWARE Nahoru...
Firma Valve Software založená v roce 1996 Gabem Newellem a Mikem Harringtonem si své výsluní na špici herního průmyslu vydobyla famózním Half-Life a své místo si udržela i o šest let později, kdy vydala pokračování Half-Life 2.

Od té doby se prodalo na 4 miliony výlisků této hry a Half-Life se stal světoznámým pojmem. S Half-Life 2 přišel také nový engine nazvaný Source a pochopitelně internetový distribuční systém Steam, přes který si lidé z celého světa mohou stahovat nejnovější aktualizace, patche, videa, modifikace a dokonce i celé hry.

Po vydání Episode One se Valve specializuje na druhý díl trilogie nazvaný Episode Two jejíž vydání sice není stanoveno, ale měla by vyjít někdy na přelom února a března 2007. Spolu s druhou episodou by měli vyjít i dvě zbrusu nové hry: Team Fortress 2, která navazuje na klasické TFC a Portal, kde naplno uvidíme využití Source enginu. A pochopitelně že se začalo pracovat i na posledním dílu trilogie, tedy na Episode Three. Ta se na naše počítače dostane na Vánoce 2007. Na závěr ještě dodám, že Valve plánuje i čtvrtou epizodu. O tu má se starat externí, blíže nespecifikovaná společnost.
TVŮRCI - VALVE SOFTWARE
SYSTÉMOVÉ POŽADAVKY Nahoru...
  • Procesor 1,2 GHz
  • 512 MB RAM
  • 2 GB volného místa na HDD
  • 2x CD-ROM
  • 3D grafická karta (128MB) s podporou Pixel Shader 3.0 (HDR)
  • Zvuková karta 5.1
  • Myš a klávesnice
  • Připojení k internetu
SYSTÉMOVÉ POŽADAVKY

NAHORU ...

 ČERSTVÉ NOVINKY
 POSLEDNÍ TUTORIÁLY
 ANKETA
Staré ankety
 REKLAMA